מידע עיסקי
|
יעוץ משכנתאות
|
משרד הפנים
|
עיריות
|
מנהל מקרקעי ישראל
|
רשם המשכונות
|
רשם החברות
|
טאבו רשם המקרקעין
|
עפ"י החוק לתכנון ולבניה חייבים בעלי קרקעות/נכסים לקבל היתר בניה מהרשות המקומית בגין כל שינוי המתבצע בנכס בבעלותם.
היתר הבניה מהווה רישיון המוענק על ידי הוועדה המקומית לתכנון ובניה ברשות המקומית, במעמד הגשת הבקשה להיתר בניהיש לצרף מפות מדידה של הנכס, אישורים עפ"י החוק, ואת כל פרטי מגישי הבקשה לרבות, האדריכל המהנדס, המודד ובעל הנכס.
ההליך לקבלת היתר בניה קשה ומייגע, נוסיף כי ככל שהתהליכים ידועים וברורים כך ביצועם מתבצע ביתר קלות.
בשינוי בנכס קיים לרבות, מרפסת, חניה מקורה, פרגולה, סגירת מרפסת קיימת, סגירת חניה, פתיחת חלון חיצוני, בניה של בניין חדש ,כל שינוי במבנה אשר קיים על פיו היתר מחייב קבלת היתר חדש.
איך אני יודע, אם יש היתר על נכס קיים?
המידע נמצא בעירייה בתיק הבניין ,
יש לציין כי במקרים בהם מבוצע שינוי פנימי בנכס אין צורך בקבלת היתר.
בשלב הראשון יש לגשת לרשות המקומית בכדי לברר את אחוזי הבניה בנכס הספציפי, וכך בעצם נוכל לדעת האם התוכנית הוירטואלית שלנו ברת מימוש.(בדיקת אחוזי בניה)
בשלב הבא יש לקחת מודד מוסמך אשר יכין מפה טופוגרפית ומצבית של הנכס חשוב לדעת כי תוקפה של מפה זו הינו כ 6 חודשים ובתום התקופה במידה ולא נעשה שימוש ניתן להחתים את המודד על המפה ע"י הגעתו אל הנכס, ובדיקה כי לא נעשו בנכס שינויים במהלך התקופה
לאחר מדידות הנכס יוצאו המפות להלן:
מפה מצבית – המפה ה המפה המצבית נותנת התייחסות לכל השטח של החלקה וקיימת בה התייחסות לכל הגושים והחלקות בסביבת הנכס המבוקש.
עכשיו כשהמפה בידכם ניתן לקחת מהנדס שילווה את הפרויקט,
תוכלו לשבת ולהסביר את החלום שלכם
והוא ינסה להעלות את הכל על תוכנית בניה ריאלית.
בסיום הכנת התוכנית בניה יוגש ברשות המקומית ע"י המהנדס תיק לקבלת היתר ובתוכו: